Zielona Wyspa to miejsce stworzone z myślą o dzieciach, ich bezpieczeństwie, harmonijnym rozwoju, budowane w przyjaznej atmosferze, tak aby Państwa pociechy czuły się u nas jak w domu.
W zalewie profilowanych placówek żłobkowych i przedszkolnych chcemy Państwu zaoferować zwykłe ( a może właśnie niezwykłe?) przedszkole – takie, w którym najważniejszy jest nie profil marketingowy, a relacje edukacyjne i klimat wspierania rozwoju dziecka.
Za najwyższy standard pracy uważamy sytuacje i działania, w których dzieci:
- są zaangażowane intelektualnie, - są zainteresowane,
- wyrażają swoje opinie i emocje na temat działania innych, - wspierają inne dzieci i im pomagają,
- są prowokowane do podejmowania wyzwań intelektualnych, - mają zaufanie do samego siebie,
- są wspierane w eksploracji otoczenia, - uczą się kluczowych umiejętności,
- są zdolne do radzenia sobie z trudnościami poznawczymi i społecznymi, - podejmują inicjatywę,
- mają poczucie więzi emocjonalnej.*
Dzieci są w centrum naszych starań, dlatego nasze propozycje muszą im właściwie służyć – a nie jedynie dobrze wyglądać w kierowanych do dorosłych folderach reklamowych. Nie zgadzamy się, żeby wykorzystywać naszych małych podopiecznych do celów marketingowych.
Jesteśmy przekonani, że wchodzimy w nimi w relacje, które powinny być jak najbardziej rozwojowe. Także dla nas – dzieci są naszymi motywatorami do nieustannego rozwoju umiejętności metodycznych.
Proponowane przez nas zajęcia odpowiadają potrzebom i zainteresowaniom dzieci. W ramach zajęć dodatkowych w porozumieniu z radą rodziców zaproponujemy to, co wspólnie oceniamy jako faktycznie korzystne dla dzieci. W ostatnich latach były to tańce, karate, robotyka, program "Przyjaciele Zippiego", drama... – różne w różnych grupach. Nie zamierzamy ścigać się z innymi w liczbie zajęć, bo według nas dobrze skonstruowany plan dnia przewiduje czas na różne rodzaje aktywności.
Inwestujemy we właściwie dobrane środki dydaktyczne – takie, które rzeczywiście pomagają dzieciom zdobywać nową wiedzę i umiejętności. Nie chcemy kupować sprzętów czy zabawek, które robią wrażenie na dorosłych, a niekoniecznie są dopasowane do potrzeb i możliwości małych dzieci (jak np. tablica multimedialna).
Wierzymy w niezwykłe efekty działań pedagogicznych „na miarę dziecka”*.
Zapraszamy na naszą pedagogiczną zieloną wyspę!