Wprowadzamy nowatorskie metody i innowacyjne rozwiązania.
W pracy z dziećmi sięgamy po uznane metodyki, ale też szukamy innowacji.
Nasze nauczycielki regularnie prowadzą zajęcia z wykorzystaniem: Metody Dobrego Startu, globalnych metod nauki czytania I. Majchrzak, G. Domana oraz Naturalnej Nauki Języka, metody twórczego myślenia J. Osborne, „Dziecięcej matematyki” E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej, metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, metody gimnastyki twórczej R. Labana, metody aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss, metody edukacji poprzez ruch D. Dziamskiej, metody projektów, bajkoterapii, dramy i pedagogiki zabawy „Klanza”.
Inspirujemy się nurtami i myślą pedagogiczną z przełomu XIX i XX wieku – okresu, w którym (w końcu!) doszło do głosu przekonanie, że dziecko powinno stać się podmiotem w procesie nauczania i wychowania, że proces ten musi uwzględniać jego właściwości psychiczne oraz indywidualne potrzeby i zainteresowania, a także umożliwiać mu aktywności i dawać szansę twórczego działania.
Przekonani o słuszności takiego podejścia, korzystamy z rozwiązań pedagogiki:
- Marii Montessori (praca własna, praca z pomocami, lekcje ciszy),
- Helen Parkhurst (elementy planu daltońskiego),
- Celestyna Freineta (gazetka, technika swobodnego tekstu),
- Rudolfa Steinera (projekt twórczy „przedszkole bez zabawek”),
- Janusza Korczaka (samorządność dzieci).